Om Anders Jakobsen

Formand i ÅSF

Indkaldelse til generalforsamling onsdag den 26. februar kl 19.00 (spisning kl 18.00)

Sted: Klublokalet – Fiskerivej 8 – 8000 Aarhus C

Dagsorden:

  1. Velkomst ved formanden
  2. Valg af dirigent
  3.  Formandens beretning
  4. Kassererens beretning
  5. Indkomne forslag: Bestyrelsen foreslår vedtægtsændringer. Se mere nedenfor.
  6. Fastlæggelse af kontingent
  7. Valg
    • Formand (Anders Jakobsen)
    • Bestyrelsesmedlem (Asbjørn Mogensen)
    • Bestyrelsessuppleant
    • Bestyrelsessuppleant
    • Revisor
    • Revisor
    • Revisorsuppleant
    • Revisorsuppleant
  8. Eventuelt
  9. Lodtrækning til jagt

Indkomne forslag (punkt 5) skal være bestyrelsen i hænde senest 3 uger før generalforsamlingens afholdelse.

Forslag sendes til Anders Jakobsen på email: formand@aarhusstrandjagtforening.dk

Der vil igen i år være spisning i klublokalet kl. 18:00.

Tilmelding til spisning sker ved at kontakte formand Anders Jakobsen på tlf 51 80 86 92 , email: formand@aarhusstrandjagtforening.dk eller skrive sig på tilmeldingsseddel ophængt i klublokalet.

    Sidste frist for tilmelding til spisning er mandag 17. februar 2025

    Punkt 5: Indkomne forslag fra bestyrelsen – Vedtægtsændringer:

    1. Afsnit 5.5:

    §37 bør ændres til §30

    Begrundelse: Vi henviser til Danmarks Jægerforbunds vedtægter som er ændret siden vi sidst lavede vedtægtsændringer.

    • Afsnit 7.3:

    Nuværende ordlyd:

    Indkaldelse af den ordinære generalforsamling med angivelse af dagsorden og indkomne forslag skal ske i Jægerforbundets medlemsblad eller ved skriftlig indkaldelse til medlemmerne med mindst 2 ugers varsel.

    Ændres til:

    Indkaldelse af den ordinære generalforsamling med angivelse af dagsorden og indkomne forslag skal ske i kalenderen ” Kurser og arrangementer” på Jægerforbundets hjemmeside eller ved mail til medlemmerne, som har opgivet e-mail i DJ’s medlemssystem med mindst 2 ugers varsel.

    Begrundelse: Vi ikke kan nå at få indkomne forslag med i bladet, da det skal være tidligere ude end 3 uger, hvilket er den tidsfrist indkomne forslag kan afleveres til foreningen forud for en generalforsamling. Desuden har vi altid vidst at Jæger udkom i januar måned. Det kan vi ikke være sikre på i fremtiden, nu hvor der kun udkommer 9 blade årligt.

    • Afsnit 7.4.1

    Nuværende ordlyd: Valg af dirigent

    Ændres til: Valg af dirigent og referent

    • Afsnit 7.8:

    Nuværende ordlyd:

     Valg af suppleanter.

    Ændres til:

    Valg af suppleant

    Begrundelse: Det er svært at få besat alle poster ved generalforsamling. Det er nok med en suppleant.

    • Afsnit 7.9

    Nuværende ordlyd:

    Valg af to revisor og to revisorsuppleant

    Ændres til:

    Valg af revisor og revisorsuppleant

    Begrundelse: Det er svært at få besat alle poster ved generalforsamling.  Det er nok med en revisor.

    • Afsnit 8.1

    Nuværende ordlyd:

    Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling med angivelse af dagsorden skal ske skriftligt til medlemmerne med mindst 1 uges varsel.

    Ændres til:

    Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling med angivelse af dagsorden skal ske skriftligt til de medlemmer, der har oplyst e-mailadresse i DJ’s medlemssystem med mindst 1 uges varsel.

    • Afsnit 10.5

    Nuværende ordlyd:

    Bestyrelsen vælger af sin midte en næstformand og en sekretær.

    Ændres til:

    Bestyrelsen vælger af sin midte en næstformand, en sekretær og et jægerrådsbestyrelsesmedlem.

    Begrundelse: Det er vigtigt at vi får valgt en sådan for at få sparring med de øvrige foreninger i kommunen og kommunalt politisk indflydelse.

    • Afsnit 13.1:

    Nuværende ordlyd:

    De to revisorer, der vælges af og blandt medlemmerne, jf. punkt 7, reviderer regnskabet og påtegner dette. Revisor har endvidere til opgave løbende at påse, at foreningen administreres hensigtsmæssigt og i overensstemmelse med de fastsatte retningslinjer.

    Ændres til:

    Revisoren, der vælges af og blandt medlemmerne, jf. punkt 7, reviderer regnskabet og påtegner dette. Revisor har endvidere til opgave løbende at påse, at foreningen administreres hensigtsmæssigt og i overensstemmelse med de fastsatte retningslinjer.

    1. Afsnit 13.2:

    Nuværende ordlyd:

    Revisorerne kan foretage uanmeldt kasseeftersyn

    Ændres til:

    Revisor kan foretage uanmeldt kasseeftersyn

    Generalforsamling i Aarhus Strandjægernes Motorbådsklub onsdag den 12. februar kl. 19.00

    Til medlemmer af Aarhus Strandjægernes Motorbådsklub

    Du inviteres hermed til den årlige generalforsamling onsdag den 12. Februar 2025 kl 19.00

    Sted: Klublokalet, Fiskerivej 8, 1.th, 8000 Aarhus C

    Tidspunkt: Kl 19.00

    Dagsorden:

    1. Valg af dirigent

    2. Valg af stemmetællere

    3. Formandens beretning

    4. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse

    5. Behandling af indkomne forslag

    6. Fastsættelse af kontingent og evt. prisniveau for bådpladser for kommende sæson

    7. Valg af formand og / eller kasserer

    8. Valg af bestyrelsesmedlem

    9. Valg af suppleant til bestyrelsen

    10. Valg af revisor og revisorsuppleant

    11. Eventuelt

    Forslag, der ønskes optaget på dagsordenen, skal være foreningen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.

    Foreningen serverer øl/vand.

    På vegne af bestyrelsen

    Anders Jakobsen

    Sæsonens sidste fælles havjagttur samt årsmøde i Aarhus Jægerråd

    Kære medlemmer af Aarhus Strandjagtforening

    Jeg vil gerne ønske jer alle et godt nytår og håber at I alle er kommet godt ind i det nye år.

    Fælles havjagtur søndag den 19. januar

    Søndag den 19. Januar har vi sæsonens sidste fælles havjagttur. Derfor hvis du er skipper eller jæger der gerne vil med ud, så skriv til Asbjørn Mogensen på email: asbjornmogensen1@hotmail.com

    Asbjørn koordinerer denne tur og i aftaler med Asbjørn hvornår i påtænker at sejle samt komme retur.

    Vi kan ikke garantere pladser til alle da pladser afhænger af hvor mange skipper der har mulighed for at sejle ud. 

    Skriv til Asbjørn senest onsdag den 15., så Asbjørn ved hvor mange tilmeldte der er. 

    Hvis der er opbakning til det kan de tilmeldte aftale med Asbjørn, at mødes til en afsluttende frokost i klublokalet efterfølgende. Jeg har desværre ikke selv mulighed for at deltage.

    Årsmøde i Aarhus Jægerråd onsdag 15. Januar kl 18.30

    Onsdag i næste uge afholdes det årlige årsmøde for Aarhus Jægerråd. Alle er velkomne og der er ingen tilmelding. Det er en spændende aften med indlæg og man har mulighed for at høre hvad Aarhus Jægerråd arbejder med. Det er ligeledes på dette møde at repræsentanter til Danmark Jægerforbunds Repræsentantskabsmøde vælges, så hvis du gerne vil stille op eller støtte en, så mød op og afgiv din stemme.

    Der serveres øl/vand og franskbrødsmadder

    Arrangementet afholdes: Kultur- & kontaktsted Kragelund, Dybrovej 21, 8270 Højbjerg

    Du kan læse mere om arrangementet her.

    Årsmøde i Århus Jægerråd

    Og lige til sidst – husk at der er generalforsamling i Aarhus Strandjagtforening onsdag den 26. Februar. Det kommer mere om dette senere her i januar.

    Vi ses derude. Knæk og bræk

    Mvh Anders Jakobsen, tlf 51 80 86 92

    Indbydelse til medlemsmøde vedr. visionsplanen for byrum og forbindelser, Onsdag, den 20. november 2024 kl. 19.00 i Sejlsportscentret

    HAL’s bestyrelse indbyder hermed medlemmerne af Havneforningeningen Aarhus Lystbådehavn (HAL)  til møde om Visionsplanen for byrum og forbindelser, Aarhus Ø:

    Onsdag, den 20 november 2024 kl. 19.00 i Sejlsportscentret

    Esther Aggeboes Gade 80

    8000 Aarhus C

    Visionsplanen er nu i høring:

    Byrådet vedtog på sit møde den 9. oktober 2024 et forslag til visionsplan for byrum og forbindelser, Aarhus Ø. Forslaget er nu sendt i offentlig høring frem til den  6. december 2024

    Beskrivelse af høringsprocessen og den fulde visionsplan kan hentes her   

    · Det er HAL’s bestyrelses vurdering, at visionsplanen overordnet set indeholder en god og visionær plan for havnens udvikling og med en klar prioritering af foreningernes og brugernes behov for faciliteter både i vandet og på  land.

    · Planen beskæftiger sig også med de landarealer på havnen, hvor omfanget offentlig trafik og tilstrømning udfordrer de maritime aktiviteter: Fiskerivej og Serviceområde Øst

    · Der anføres ikke løsningsforslag, og forholdene henvises til senere behandling og projektering i samarbejde med brugerne

    Høringssvar:

    Havnens foreninger og de rigtig mange foreningsmedlemmer er de største interessenter og brugere på havnen. Vi har været  og deltaget aktivt i den forløbne brugerinddragelsesproces både i borger- og brugermøder, interviews og med input til ‘Aarhus Ø mangler’

    Vi har oplevet, at der har været lydhørhed for vores ønsker og behov, og derfor vil  det også være relevant at drøfte, om vi skal indsende et eller flere høringssvar.

    Deltagelse i medlemsmødet:

    Alle medlemsforeninger er indbudt til mødet. I kan deltage med det antal medlemmer fra jeres forening, som I ønsker, og I er meget velkomne til at sende indbydelsen videre til jeres medlemmer.

    Af hensyn til kaffebrygningen bedes I give besked senest mandag, den 18. november om hvor mange, der kommer fra jeres forening.

    Mange hilsner

    HALs bestyrelse

    Bjørn Bisgaard formand

    Mette Rostgaard Evald, HALs sekretariat

    Fælles havjagttur lørdag den 2. november

    Lørdag den 2. November arrangerer Aarhus Strandjagtforening en ny fælles havjagtur. 

    Vi mødes kl 8.00 ved jagtbroen og fordeler pladser. Der er ingen garanti for at der er plads til alle, men det forsøger vi at imødekomme. 

    Hvis en skipper foretrækker at sejle tidligere ud og har plads til en eller to, så finder vi ud af det. 

    Send en mail til formand@aarhusstrandjagtforening.dk senest lørdag 26. oktober hvis:

    • Du gerne vil med på tur (og ikke har egen båd) 
    • Hvis du er skipper med egen båd og gerne vil sejle med medlemmer af foreningen. Skriv hvor mange du har plads til i din båd og hvornår du gerne vil sejle ud.

    Vi forsøger at mødes igen omkring midddagstid og får en øl/vand på jagtbroen. Hvis nogen gerne vil blive længere ude på vandet er det selvfølgelig også helt fint.

    Søndag den 27. Sender jeg en status ud til alle som har meldt sig til og giver en status på om der er plads til alle.

    I ugen op til holder vi øje med vejrudsigten og torsdag/fredag beslutter vi om vi sejler ud. 

    Ring eller skriv hvis der er spørgsmål

    Med venlig hilsen Anders Jakobsen, Aarhus Strandjagtforening, tlf 51 80 86 92

    Åben båd flyttes til søndag 15. september kl 12.00-15.00

    På grund af kalendermæssige udfordringer er vi nødt til at flytte vores årlige ‘Åben båd’ dag.

    I stedet for lørdag den 14. September flyttes arrangementet til dagen efter – Søndag den 15. september kl. 12.00-15.00

    Arrangementet finder sted på jagtbroen som det plejer. Kom og få et par hyggelige timer med dine jagtkammerater og få nogle koldt at drikke og en varm pølse.

    Måske dukker et par nye ansigter op som gerne vil vide noget om havjagt.

    Vi ses!

    På vegne af bestyrelserne i Aarhus Strandjagtforening og Aarhus Strandjægernes Motorbådsklub

    Aktiviteter i Aarhus Strandjagtforening

    Vi håber I alle har haft en god pinse og måske nogen af jer har været på bukkejagt.

    Selv om kalenderen siger forår,  fiskeri efter hornfisk og bukkejagt, så er det nærmest sommerlige temperaturer vi oplever for tiden. Det har også været et koldt og vådt forår til at starte på, så det er nu dejligt nok.

    I sidste uge mødtes bestyrelsen for blandt andet at planlægge det næste halve års aktiviteter.

    I foreningen kan vi de kommende måneder byde på følgende aktiviteter, så få fundet kalenderen frem

    Arbejdsdage på båden fredag 7. –  lørdag 8. juni

    Den 7.-8. juni er der arbejdsdag på båden. 

    Fredag den 7. juni mødes vi kl 18.00 ved jagtbroen og tager båden op med den lille kran. Vi får den rengjort med højtryksrens.

    Lørdag mødes vi kl 10.00: Her skal den have bundmaling. Desuden skal vi have ordnet lyset foran, efterset lister og klodser på siden båden samt smurt styrekablet så motoren kan dreje.

    Tilmelding: Tilmelding til Anders Jakobsen på email: formand@aarhusstrandjagtforening.dk senest en uge før,  hvis du gerne vil hjælpe begge dage eller bare en af dagene. Det er rart at vide hvor mange vi bliver af hensyn til indkøb af drikkevarer m.m.

    Øve sikkerhed ved mand over bord efterfulgt at grill på jagtbroen – mandag 1.juli

    Vi har tidligere drøftet i bestyrelsen af det kunne være sundt at øve ‘mand over bord’ fra vores foreningsbåd.  Planen er at vi sejler lige ud for havnen og ind mod stranden som ligger inde i hjørnet ved havnen og øver mand over bord. Det bliver på forsvarlig afstand så man kan svømme ind på lavt vand. Vandet er varmt til den tid. Vi passer på hinanden og gør os nogle erfaringer med hvad der dur og ikke dur. 

    Tag selv kød og drikkevarer med. Foreningen søger for brød/salat og en grill.

    Tilmelding: Tilmelding til Asbjørn Mogensen på email: asbjornmogensen1@hotmail.com seneste en uge før,  så vi ved hvor mange vi bliver

    Fisketur efter makreller –  torsdag den 8. august

    Vi mødes kl 17.00 på havnen og sejler ud og ser om vi kan fange nogle makreller. Vi mødes igen kl 19.00 og griller nogle makreller på jagtbroen.

    Foreninge sørger for drikkevarer, rugbrød og grill.

    Tilmelding: Tilmelding til Asbjørn Mogensen på email: asbjornmogensen1@hotmail.com seneste en uge før så vi ved hvor mange vi bliver

    Åben båd – lørdag den 14. september kl. 12.00-15.00

    Igen i år afholder vi Åben Båd i samarbejde med ASMK. Vi tænder grillen og interesserede kan høre om foreningsbåden og fælles havjagture. Nærmere info følger.

    Sæsonopstart  – lørdag den 5. oktober

    Hvis vejret er godt, tager vi ud om formiddagen. Kl. 13 sørger foreningen for rugbrød med sild i klublokalet og en enkelt genstand. Drikkevarer kan tilkøbes til rimlige priser.

    Tilmelding: Tilmelding til Anders Jakobsen på email: formand@aarhusstrandjagtforening.dk senest en uge før, af hensyn til planlægning og indkøb

    På vegne af bestyrelsen

    Anders Jakobsen

    Fælles bådoptagning

    Fælles bådoptagning bliver i år fredag den 14. juni fra kl. 12.00

    Bådene søsættes igen ugen efter, – fredag den 21. juni fra kl. 12.00

    Alle, der ønsker at få deres båd taget op, skal være klar fra kl. 12, – det betyder også at bådstativer skal være gjort klar.

    Man kan ikke regne med at få sin båd op på et bestemt tidspunkt, – vi gør det på den måde, der er mest praktisk af hensyn til bådene og kranen.

    Vi hjælper hinanden som sædvanlig.

    Vi kender endnu ikke prisen, men den plejer jo at være rimelig.

    Hvis du ønsker at få sin båd taget op, – så tilmeld dig venligst snarest muligt på nedenstående mailadresse. Du må også meget gerne skrive, hvis du ikke skal have taget din båd op på den fælles dato.

    Oplys venligst:

    1. Ja eller nej til, om du vil have taget din båd op, samt navn og mob. nr.
    2. Sendes til: chrjo22@gmail.com

    Bedste hilsner

    ASMK

    J. Christian Johansen

    Formand

    Rågeregulering i Århus Kommune 2024

    Hvis du bor i Århus Kommune, kan du melde dig til rågeregulering på mail: jkf.raager@gmail.com. Tilmelding er åben nu og sidste frist er 20.04.2024. Du skal huske at opgive NAVN, ADRESSE og MOBILTELEFON, MAILADRESSE, Jagtforening og evt. ønske til område.

    Kun én tilmelding pr. mailadresse.

    Sidst i april vil du modtage en mail fra Århus Kommune med regulerings-tilladelse, mødested for anvisning af regulering, kontrol af jagttegn, våbentilladelse mm.

    Mvh/Poul Erik Borg, Aarhus Jægerråd